tiistai 24. helmikuuta 2015

DIY - tiskirätti



Kävin eilen tätini kanssa Kodin1:sessä ja bongattiin sieltä tarjouksesta bambulankaa. Ostin sitten yhden kerän mustana ja päätin tehdä keittiöön kivemman näköisen rätin kuin ne kamalat wettexin, jotka alkavat haista nopeasti. Meillä on aiemminkin ollut bamburätti, mutta se oli mielestäni ruman värinen.





Olen aiemminkin virkannut siksakkia, joten tein suurinpiirtein päästäni. Löysin kuitenkin teille esimerkki ohjeen täältä, tuo reikäisempi versio. Tosin mulla oli ryhmässä vain viisi pylvästä kun tuossa on kuusi. Rätin alkaessa olla valmis keksin vähän soveltaa ja virkkasin kiinteillä silmukoilla siksak -reunat yhteen. NÄin rätistä tuli putkilo ja sen saa hyvin tuohon ärsyttävän kaarevan hanan ympärille kuivumaan. Missä ne normaalit haisevat, kuivuttuaan koppurat eivät pysy ollenkaan. Mitäs tykkäätte?



Mä virkkaan paljon ja tykkään siitä. Tosin olen sellainen kausittainen virkkailija, nytkin edellisestä kerrasta taitaa olla muutama kuukausi aikaa. Olen virkannut pari mattoa ja monta koria trikookuteista. Ja tekeillä on peitto/viltti, joka on ollut kesken öö kohta kaksi vuotta, hups. Ehkä innostun tekemään sen loppuun tai puran ja vien langat äidilleni ja hän neuloo siitä mulle villasukat. Itse en neulo yhtään. Lukuunottamatta paria huivia, jotka tein näin. Kannattaa kokeilla, helppoa, hauskaa ja nopeaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)