sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Kenkäfriikki2015

Ajattelin ensin osallistua kilpailuun vain Instagram -kuvalla, mutta totesin saavani aiheesta kokonaisen postauksen. Tässä siis tarinaa hieman minun Conversehulluudestani.


Rakkauteni Converseihin alkoi vuonna 2007. Olin silloin 13-vuotias ja perheeni, sekä lähisukulaisteni kanssa Gran Canarialla. Kenkäkaupassa muistan katselleeni ensin sellaisia Lacosten kirkkaan punaisia kiilakorko sandaaleja, mutta päädyin kuitenkin viininpunaisiin tennareihin (seuraavassa kuvassa ensimmäisenä). Sen jälkeen taisi mennä vielä vuosi tai pari ennen kuin ostin seuraavat conssit.


Näistä kolmestatoista parista kymmenet on ostettu ajalla 2011-2013 joulukuu. Silloin J laittoi hommalle lopun, ja ostaessaan mulle nuo vaaleanruskeat talvimallit joululahjaksi, totesi "Nyt et sitten osta puoleentoistavuoteen yksiäkään Converseja!". Lakko loppuukin nyt sitten ensi kesäkuussa. Saa nähdä lähteekö lapasesta. Mun ois tässä lähiaikoina/-kuukausina tarkoitus mennä Espanjaan mun ystävän/O:n kummitädin luo. Taidanpa säästää rahat sinne ja hankkia jotkin erikoisemmat yksilöt sieltä. Sen verran olen lakosta lipsunut, että ostin J:lle viime kesänä syntymäpäivälahjaksi yhdet. 


Ja kyllä, ei nuo mun miehetkään oo tältä välttyneet. J:llä on neljä paria ja O:lla kolme. Pikkupojalle tosin ei oo yhtään ostettu ite, yhdet hän sai lahjaksi kummitädiltä ja kahdet on enon vanhoja. Tuo kenkäteline alkaakin olla hieman liian pieni pian tälle kokoelmalle, josta veinkin juuri kaksi paria kirppikselle, koska toiset olivat pienet mulle ja toisia en muuten vain tykännyt käyttää. Mun jalalle tuo perusmalli on kaikkein paras. Ohutpohjaiset mallit, kuten vasemmalla alhaalla, ovat mulle hieman liian matalat kengän kärjestä.

Sitten niihin mun omiin henkilökohtaisiin lemppareihin. Ehdoton ykkönen on nuo pinkit kuviolliset, voiko olla söpömpiä! Heti niiden jälkeen nahkaiset versiot, sekä vaaleanruskeat talviversiot, että perusvalkoiset kuuluu top kolmoseen. Heti hyvänä nelosena kirkkaan keltaiset. Muistan aina kuinka vihainen olin silloin kun, keltaiset olivat ihan uudet ja baarissa kaverini oikein tahallaan talloi niitä ja sotki ne. Niin tärkeitä nämä tennarit mulle on!




Olen joskus miettinyt mitä tekisin, jos meille tulisi tulipalo. Pelastaisin miehien jälkeen ensimmäisenä nämä. Vaikka vakuutus korvaisi jokaisen parin niin ei olisi sama asia ostaa uusia. Niillä on kaikilla omat tarinansa ja muistan jokaisen parin ostopaikankin.

Onko muilla tällaista sekopäistä Converseholismia?





2 kommenttia:

  1. Hahahha :D Meillä on miehellä 3 ja mulla kahdet (valkoiset matalalla ja korkealla varrella), on ne vaan täydelliset jalassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ja sopii monen kanssa yhteen, ei tosin kaikkien mielestä, mutta mä yhdistän conssit mihin vaan! ♡

      Poista

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)