tiistai 3. maaliskuuta 2015

Hiusten muodonmuutos

Mä olin varannut ajan kampaajalle jo ties kuinka kauan sitten. Varaan aina uuden ajan melkein heti edellisen jälkeen ja kampaajakäyntieni väli on nykyään 2-3 kuukautta. Tämä viimeisin käyntini oli siis viime lauantaina ja sitä edeltävä joskus joulukuun alussa. Nyt ajattelin varata seuraavan ajan vasta kesäkuun alkuun hieman ennen mieheni veljen häitä. Kampaajalla käyn siis Glohairissa Kuninkaankadulla. Ensin tutustuin Glohairiin, koska serkkuni oli siellä töissä. Kun hän lopetti kampaajani olin minä itse tai ei kukaan. Kunnes viime kesänä tein emämokauksen ja kävin Hairstorella leikkauttamassa huonoja latvoja pois. Nyt vasta sen kampaajan virheet alkaa olla piilotettu. Ei niistä sen enempää. Sen virheen jälkeen uskoin vihdoin serkkuani, enkä mene enää minnekään muualle kuin Glouhun. Alkusyksystä olenkin käynyt siellä eräällä opiskelijalla. Myös J käy siellä leikkauttamassa tukkansa. Alleviivasin tuon siksi, että muualla hänen tukkansa ajellaan koneella (malli ei edes ole mikään siili) ja se ei sovi hänen paksuun tukkaansa. Jos hänen tukka ajellaan koneella, joutuu käymään kuukauden välein uudestaan.

Siihen minun muutokseeni palatakseni. Minulla ei ollut hajuakaan mitä haluan. Muutaman päivän ennen parturia selailin ahkerasti Pinterestiä ja löysinkin sitten omaa silmääni miellyttäviä värejä. Mallilla ei niin ollut väliä, halusin vain sivulta hieman pituutta pois, jotta saisin pikkuhiljaa tasapitkän tukan. Päätökseni värin suhteen oli; tummempi tyvi ja vaaleampi latva. Tässä ensin ennen kuva. Ihan järkky kun tukka oli ollut ponnarilla viimeiset kaksi päivää.



Sitten se kiinnostavampi jälkeen kuva. Alemmassa kuvassa on paremmat värit, ylemmässä näyttää lämpöisemmältä mitä on. Latvat ovat miltei harmaat, mutta tasoittuvat parissa pesussa. Näistä kuvista ei tietenkään todellista mittaa näe, koska halusin kikkurat. Yleensä kampaaja vaan suoristaa mun tukan, koska se on aina niin pörröinen, mutta nyt oli tuparit illalla tiedossa niin pyysin vähän erilaista.


Tästä jälkimmäisestä kuvasta huomaa myös varmasti, että mun kulmat nypittiin samalla. Menee hetki tottua näihin uusiin. Mulla on nimittäin aina ollut törkeen paksut kulmat. Kolme ja puoli tuntia kestikin koko homma kun oli jos jonkinlaista värjäystä, sävytystä, raidoitusta, leikkausta ja nyppimistä. Mä kyllä nautin aina täysillä kampaajakäynneistä. Liikkeestä tarttui mukaan vielä sävytysvaahto, jolla saan pidettyä viileänä tuon väliosan sävyn, joka tuppaa taittamaan lämpöiseksi. Kiitos Noora jos luet tätä! :)


6 kommenttia:

  1. Tosi kivannäköinen lopputulos! Ja uskon, että se vaahtokin oli hyvä ostos, niin pärjäät hyvin sinne kesäkuulle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) mäkin uskon että selviän mainiosti sinne asti!

      Poista
  2. Arg! ilmeisesti blogger söi edellisen kommenttini?

    Mutta siis, ihanat hiukset :) Mulla oli samassa paikassa luottokampaaja 5v, mutta hän lähti opiskelemaan. Nyt kävin sit muualla leikkauttamassa hiuksia ja ihan piloille meni :( Kauhee kynnys etsiä nyt uus hyvä kampaaja. Meen varmaan kysyyn vaan glousta jotakuta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävää. /: mutta käy kysyyn, luulen että siellä kaikki osaavat hommansa ja jos ovat epävarmoja jostain niin kysyvät kolleegoiltaan :) oliko luottokampaajasi jenni?

      Poista

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)