keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Ystävälle


Viime viikon kyläilyihin kuului hyvän ystävän tupatarkastus. Hän muutti edellisviikonloppuna kotikaupungistaan (meidänkin entinen) tänne isomman kaupungin läheisyyteen. Olen hirvittävän onnellinen, että hyvä ystävä muutti lähemmäs. Vieläpä sellainen lapsellinen ystävä. Vaikkakin pojillamme on ikäeroa aikalailla vuosi, mutta eiköhän vuoden päästä oli jäbillä jo yhteiset leikit.


Mä oon sellainen, että lähes aina kun meille on tulossa joku kylään tai me ollaan menossa kyläilemään, leivon jotain hyvää kahvin kanssa. Jos en ehdi leipoa on vähintään keksipaketti vietävä mukanaan kylään. Tällä kertaa leivoin kestosuosikkeja pätkismuffinsseja tällä kinuskikissan ohjeella. Äitini aikoinaan teki niitä ja sen jälkeen on ollut myös yksi mun vakioleivonnaisista. Nämä uppoavat aina.


Tällä kertaa vein muutakin mennessäni nimittäin tulppaaneja ja itsetehdyn maton. Varsinkin raskausaikana olin hulluna virkkaamisen. Lähinnä näihin trikookuteista tehtäviin mattoihin ja koreihin. Täällä Tampereella on sellainen liike kuin Poppanavakka, josta saa trikookuteita mielestäni edullisesti. Ei kävisi mielessänikään käyttää esim. Novitan tuubia, joka on mielestäni aivan ylihinnoiteltua. Ennenkuin aivan karkaan raiteilta... Tein mattoa alunperin meille, mutta hoksasin sen olevan aivan tämän kyseisen ystäväni värinen, niimpä se päätyi mieleiseksi pieneksi tuparilahjaksi. Matto on tehty samalla tyylillä kuin aiemmin esittelemäni tiskirätti.


Mitäs tykkäätte viemisistäni?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)