torstai 16. huhtikuuta 2015

Minä olen oikea nainen

Aluksi, lukiessani Iinan aloitetta tähän haasteeseen, luulin ettei minulta tulisi tekstiä kyseiseen aiheeseen. Kunnes tänään sivusilmällä luin jonkun #oikeanainen tekstiä. Haluan itsekin osallistua haasteeseen kirjoittaa minusta ja naiseudesta. Tästä tekstistä ei varmastikkaan tule selkeä tai varsinkaan helpolukuinen. Kirjoitan vain tunteella tämän jutun. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja yrittää ymmärtää naiseuttani.


Naisellinen ei varmastikkaan ole se sana jolla minua kuvailtaisiin ensimmäisenä. Riippuu tietenkin siitä mikä on naisellista. Mun juttu ei oo korkokengät, oon tennarityttö henkeen ja vereen. Kuten tuolta sivupalkin esittelyboksistakin ilmenee. Mulla on kolmetoista paria Converseja ja niiden lisäksi monta muuta tennari-/lenkkariparia. Usein kyllä mietin ääneen sekä itsekseni, että tarvitsisi ostaa seuraavaksi jotkin naiselliset kengät. Viime talvenakin ostin kolmet ei tennarit, mutta niistäkin jokainen pari on melko kaukana sirosta, korollisesta tai naisellisesta. Meidän eteisestä löytyy tällä hetkellä kolmet korolliset kengät ja niistä kaksia olen käyttänyt vain kerran. Ja ne useammin käytetyt näkyivätkin Tuulettumassa -postauksessa. 


Tämä haastehan tavallaan lähti liikkeelle siitä jutusta. Minulla ei ole isoja sellaisia. Nuorempana se harmitti/hävetti, raskausaikana iloitsin turvonneesta rintavarustuksesta, mutta nykyään pidän pienistä rinnoistani. Ne riittävät minulle. Olen sinut oman kroppani kanssa, osittain luulen sen johtuvan vuoden takaisesta urheilun aloituksesta. En tiedä häpeilisinkö taas itseäni jos lihoisin kymmenen kiloa ja maha olisi isompi kuin tissit. En tiedä todellakaan, mutta nyt olen iloinen tästä kehosta joka minulla on.

kuva Lila


Palatakseni niihin tennareihin. Rakastan mekkoja ja juhlia. Tai juhlia siksi että saa syyn pukeutua mekkoon. Mun ikuinen ongelma niiden mekkojen kanssa on kengät, yllättäen. Joudun etsimällä etsimään juhlakenkiä, enkä koskaan löydä mukavia nättejä kenkiä. Onko se edes mahdollista? Viime kesänäkin etsin korkokenkiä eräisiin häihin. En löytänyt mitään! Tuolloin suurimmaksi ongelmaksi koitui koko. 39 oli liian pieni ja 40 iso, minun korkokenkieni koko tulisi olla 39,5 riittävän tiukka, jotta pysyy jalassa. Hyvin usein kuitenkin päädyn kuitenkin niihin tuttuihin ja turvallisiin Converseihin, kuten vajaa kaksi vuotta sitten ystävämme ylioppilasjuhliin mennessämme.


Nätit paidat, tiukat farkut, hameet ja hienot neuleet. Osittain joo, joskus ei. Yläasteen aikaan minulla oli usein kausia jolloin pukeuduin jostain erittäin päättömästä syystä poikaystäväni vaatteisiin (toivottavasti en löydä tästä kuvia teille) ja ostin jopa itse jotain vaatteita miesten puolelta. Lieneekö tuo sitten johtunut siitä, että kaveripiiriini kuului enemmän poikia kuin tyttöjä. Olen aina tullut toimeen paremmin tuon vastakkaisen sukupuolen kanssa. Joskus mun paras lenkkikaverikin oli poika, eikä meillä ollut mitään kaveruutta suurempaa, eikä edes yhteistä urheiluharrastusta, jonka takia olisimme lenkkeilleet. Oli vain ne pitkät kävelylenkit koirien kanssa. Juoruttiin ehkä kuin tytöt mutta ne oli niin mukavia lenkkejä! 

Niinkuin olen aiemminkin sanonut, en meikkaa joka päivä. En edes aina kun menen kaupungille. Siihen on ehkä tulossa muutos lähiaikoina, mutta kerron myöhemmin siitä lisää. Hiukset ja kynnet on kyllä se mun juttu. Se mun naisellinen juttu. Ja hiuksiin etenkin kaipaan muutosta tasaisin väliajoin. Siksi olenkin maailman huonoin kasvattamaan hiuksia kun haluan usein että myös se malli muuttuu. Noista kynsistä olenkin kirjoitellut hiljattain. Jos olisi ylimääräistä rahaa enemmän minulla olisi luultavasti geelikynnet. Kävisin joko liikkeessä ottamassa tai hankkisin välineet itselle. Tykkäisin kyllä näperrellä vaikka tuntikausia kynsiä itselle ja toisille.

Minä olen oikea nainen...
...joka mieluummin valitsee Converset kuin korkokengät
...joka saattaa pukeutua poikamaisesti.
...jolle hiukset on tärkeämpi kuin meikki.
...joka voi kuluttaa kynsienlaittoon monia tunteja.
...joka rakastaa pukeutua mekkoihin, muttei osaa tehdä sitä arkena.

Kiitos nam.

4 kommenttia:

  1. Mun mielestä nainen on ihan oikea nainen jos vaan tuntee itsensä naiseksi, käytti sitten miesten vaatteita tai ei :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan totta. Vaikka itse en niitä nykyään enää käytäkkään. Mitä nyt satunnaisesti miehen hupparia kotioloissa :)

      Poista

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)