torstai 23. heinäkuuta 2015

2991

Niin monta kilometriä on Tampereelta Madridiin.

Ensin olin postaamassa yli viikon takaisia asukuvia ja kertomassa kuinka vietettiin tää (syntymä)päivä. Kesken päivän (ja tekstin) kuitenkin mieleen tuli tärkeämpi asia. Se asia laittaa nyt vähän herkille ja tuntuu hyvältä purkaa se tänne.

Päivällä kun olin suihkussa ystäväni Madridista oli yrittänyt skypettää mulle. Yritin soittaa takaisin, mutta ei hän enää pystynyt vastaamaan kesken työpäivän. Myöhemmin kun olimme viemässä O:ta hoitoon sain viestin ystävältäni. Sellaisen hieman pidemmän synttäritoivotuksen niin, että tippa tuli linssiin. Kyllä harmitti että olin suihkussa. Mulla on niin järkyttävä ikävä sitä parasta ystävää, joka asuu liian kaukana. Hän olisi varmasti viettänyt ainakin osan tästä päivästä mun kanssa jos siihen olisi ollut mahdollisuus. Mä oon maailman onnellisin tästä ystävästä!

Ollaan tunnettu aika lailla kahdeksan vuotta ja aina ollaan oltu säännöllisesti tekemisissä ja käyty toinen toistemme luona eri asuinpaikkakunnista huolimatta. Ollaan aina voitu puhua kaikesta ja tuettu kaikessa. Ollaan valvottu koko yö vain jutellen kaikesta maan ja taivaan väliltä. Hän oli ensimmäinen kenelle kerrottiin raskaudesta. Niinpä hän on myös rakkaan poikamme mahtava kummitäti.

Tällä hetkellä olen kovin surullinen tästä välimatkasta ja etenkin kun luultavasti näemme seuraavan kerran vasta jouluna. Siihen on aivan liian pitkä aika! Reilun vuoden hän on asunut Madridissa ja tänä aikana ollaan nähty neljä kertaa. Pisin aika kun ei nähty muuten kuin skypen kautta oli joulusta toukokuuhun. Ja nyt pitäisi vielä jaksaa seuraavaan jouluun.

Onhan mulla muita ystäviä täällä, kukaan vaan ei ole ylitse tämän yhden. Nyt mun on pakko lähteä nukkumaan. Ajatuksia olisi tästä ystävyydestä vielä paljon enemmänkin, mutta jätän ne omaan tietooni tai myöhemmälle avautumisentarpeelle.

En mä kokopäivää ole tunteillut tässä illalla rauhoittuessa tämä kaikki vain purkautui.

olisinpa tuolla lentokentällä taas

2 kommenttia:

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)