lauantai 25. heinäkuuta 2015

Iho-ongelmainen täällä hei!


En taida muistaa elämästäni sellaista aikaa, ettei olisi jotain ihottumaa ollut. Reilu pari vuotta mulla on ollut infektioekseema käsissä ja pienempänä taipeeni olivat kamalan näköisiä. Kasvoni sen sijaan ovat olleet yleensä hyvässä kunnossa kun vaan muistaa rasvata pesun jälkeen. Mulla ei koskaan tullut teini-iässä finnejä. Yksi finni saattoi tulla muutaman kerran vuodessa. Nyt kuitenkin ilmeisesti raskauden aikaiset ja jälkeiset hormonimuutokset ovat saaneet kasvoni pienille näppylöille erityisesti otsasta ja hiusrajasta. Nyt yritänkin kovasti puhdistaa ja hoitaa kasvojeni ihoa päivittäin.

Kasvojen hoidosta onkin tullut mulle rutiini vasta tässä raskauden jälkeen. Aina kaapista on löytynyt jos jonki näköistä purnukkaa ja tuubia. Aiemmin puhdistin kasvot oikeastaan vaan illalla jos oli meikkiä naamassa ja muutoin vaan huuhtelin vedellä. Nyt tähän pärstään ei enää pelkkä vesi riitäkkään. Tämän kuun alussa sainkin Livboxista (en hyödy linkin klikkaamisesta) Neutrogenan Visibly Clear Stress Control Foaming Washin josta sanotaan näin: "Uusi puhdistusvaahto stressaantuneelle ja epäpuhtaalle iholle auttaa ennaltaehkäisemään finnien syntymistä poistamalla likaa, talia ja epäpuhtauksia. Hellävarainen ja raikkaantuoksuinen vaahto sisältää aloe veraa, rauhoittaa myös herkkää ihoa ja soveltuu päivittäiseen käyttöön."


Tää taitaa olla just sitä mitä mun iho vaatii, puhdistavuutta, mutta samalla myös hellävaraisuutta. Oon aiemmin olettanut atopiani takia, että mulle sopii vain kuivalle tai herkälle iholle tarkoitetut tuotteet. Haluaisinkin päästä kosmetologille kasvohoitoon sekä ihoanalyysiin, jotta mulle kertoisi ammattilainen millaisia tuotteita mun oikeasti pitäisi käyttää. Pelkät hellävaraiset tuotteet eivät riitä puhdistamaan ihoani ja kunnon epäpuhtauksia vastaan taistelevat tuotteet saavat ihoni kireälle kuin viulun kieli. 


Olen nyt jonkun aikaa käyttänyt tätä Neutrogenan tuotetta ja huomaan näppyjen jo hieman vähentyneen. Vaahto on riittoisaa ja ihanan raikkaan tuoksuistaja kyllä tämä sen verran hellävaraista on, ettei edes minun tarvitsisi välttämättä käyttää kasvovoidetta pesun jälkeen. Tämä puteli tulee varmasti nopeasti tyhjäksi, sitä odotellessa toivon sen vievän loputkin ärsyttävät näpyt lärvistäni. Suosittelen tätä tuotetta siis lämpimästi, ja luulen sen soveltuvan miltei kaikille eri ihotyypeille. 

Tuote saatu yhteistyönä Livboxissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)