sunnuntai 30. elokuuta 2015

Valmiina syksyyn



Niin ne lämpimät säät oli ja meni. Tänään olin puistossa jo pipo päässä, takki (ja huppari) niskassa ja villasukat jalassa. Niin se syksy vaan tulee, tavallaan odotankin sitä jo innolla. Toisaalta taas on haikeaa kun ei ole koulua tai työtä, johon lähteä viileänä aamuna. Sitä kaipaan eniten aiemmista syksyistä, ihanaa raikasta ilmaa koulumatkalla. Syksy merkitsee varmasti monelle uuden alkua, mulla ei ole mitään suurta uutta tulossa. Toivottavasti pääsen pian eteenpäin tulevaisuuden suunnitelmissa. Tämä nyt kuitenkin riittää näiden haikeiden ajatusten puolelta.

Kuvissa näätte mun uuden "neuleen", jonka tein itse Pinterestin innoittamana nähtyäni tämän kuvan. Ensin vilkaisin vain, että onpas kivan näköinen, mutta toisella kerralla huomasin sen olevan maailman helpoin (ainakin melkein) tehdä. Villatakki on siis yksi iso isoäidinneliö, johon löydät ohjeet vaikkapa täältä. Pinterestistä kuvasta pääsee englanninkielisiin ohjeisiin. Niiden tekijä oli jättänyt pylväsryhmien välistä ketjusilmukat pois, jotta reiät on pienemmät. Näin myös minä tein. Ohjeessa tehtiin myös leveämmät reunat tuohon reunaan, jotka mäkin tein, mutta purin sitten pois kun se teki taakse sellaisen hölmön pussin. Neuletakkiin tuli myös pienet hihat, joissa oli mulle uusia virkkaussilmukoita, nekin oli kuitenkin helpot tehdä.

Tämä on todella nopea tehdä ainakin näin paksulla langalla. Mä käytin Novitan Aava -lankaa värissä kirjava harmaa, tuo sinertävä tumma farkku-vesi saattaisi myös olla kivannäköinen. Saa nähdä teenkö vielä toisenkin tällaisen tänä syksynä. Niin ja koukku mulla oli kokoa 8 niinkuin langan suosituskin on. Ensinhän aloin tekemään tätä jo keväällä (muistaakseni) ostamastani Novitan puuvilla-bambu langasta, mutta sehän olikin loppu jokaisesta kaupasta jossa kävin metsästämässä. Ja netistä en halunnut tilata hirveiden toimituskulujen ja odottelun vuoksi. Onneksi kuitenkin vaihdoin tällaiseen paksumpaan lankaan. Vaikka sillä bambulangalla olin tekemässä kaksinkertaisella langalla niin siinä olisi kyllä kestänyt varmaan triplasti kauemmin kuin tämän teossa.

Vitsit että odotan viileitä iltoja kun tätä pystyy käyttämään, sillä meillä on edelleen tosi kuuma sisällä kun aurinko paistaa tähän meidän päätyasuntoon koko päivän.

Mitäs tykkäätte? Aikooko joku tehdä itselleen myös tällaisen?



Haha! Oli pakko laittaa tääkin vielä. Ilme on mulla aika usein kun J yrittää ottaa asukuvia :'D

3 kommenttia:

  1. Tosi kiva :) harmi kun multa ei oikein noi käsityöt luonnistu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virkkaaminen on aika helppoo jos vaan kiinnostusta löytyy niin kannattaa kokeilla ;) siihen kyllä koukuttuu helposti :D

      Poista
    2. Niin ja mulla käy välillä huonosti ku haluisin vaan kokoajan teh jotain ja ideat loppuu kesken niin teen vaan jotain päästäni. Viimeks eilen tein näin ja purin sen homman kolme tai neljä kertaa ja tein taas erilailla :'D

      Poista

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)