lauantai 23. tammikuuta 2016

Treeni ja raskaus

Kuten viimeksi mainitsin tekeillä on postaus toisesta raskaudesta ja fiiliksistä. Nyt tuli kuitenkin sopivasti Buzzadorilta Yoogaia kampanja, niin kirjoitan sitten kuinka treeni ja raskaus sujuu mun kohdalla.

Treeni ei liittynyt mun elämään mitenkään edellisen raskauden aikana. Painoa oli reilusti enemmän, kun O:ta aloin oottaan, mitä nyt. Tällä toisellakin kierroksella mulla oli jäätävä väsymys koko alkuraskauden. Treeni jäi samantien taka-alalle. Onneksi mulla on kuitenkin yksi treenikaveri, joka sai mut puhuttua jumpalle sohvan pohjalta. Kuitenkin entinen neljä treeniä viikossa vaihtui nollasta kahteen treeniin viikossa. Pahoinvointi oli toki lisäsyynä liikunnan vähentämiselle. Vaikken joutunutkaann vessanpönttöä halailemaan niin ei aina jumppa hotsittanut, kun etova olo tuli välittömästi jos ateriavälit venyivät liian pitkiksi.

Joulusta meni pari viikkoa flunssassa ja sen jälkeen mua riepotteli mahatauti kahteen kertaan. Jos nyt olisi taudit selätetty taas hetkeksi ja treeni saisi jatkua säännöllisemmin. Salitreeni ei oikein houkuttele kun näin toisella kolmanneksella on jalka- sekä vatsaprässi kielletty. Myös isommat liikkeet alkaa olla hankalia, kun keskivartalon tuki alkaa pikkuhiljaa heikkenemään. Salilla kun ei saa rehkiä hulluilla painoilla niin käyn mieluummin jumpissa. Siellä kun on joku aina komentamassa niin saa hienkin pintaan. Jos salille meen niin teen vähän jotain pientä, niin ettei hiki edes irtoa kunnolla. Pitäisikin nyt alkaa käymään jumpissakin monipuolisemmin kuin vain niissä muutamassa tutussa ja turvallisessa.

Olen jo pari viikkoa ollut Yoogaian jäsenenä, mutta sairasteluiden vuoksi en ole montaa tuntia ehtinyt testaamaan. Lähinnä kehonhuoltotunteihin oon tutustunut. En tiedä otanko Yoogaiaa heti maksullisena, mutta voisin kuvitella ottavani sen käyttöön kun kuopus syntyy ja salille ei pääsekään enään niin helposti. Pitää myös muistaa aloittaa rauhallisemmilla lajeilla ja antaa kropan palautua rauhassa. Joogamatto on myös ollut mun ostoslistalla jo vuoden, ehkä pitäisi vihdoin saada aikaiseksi.



"Yoogaia on Suomessa kehitetty nettipalvelu, jonka valikoimassa on jooga-, pilates-, syvävenyttely- ja kahvakuulatunteja "
teksti lainattu Yoogaian nettisivulta

Nyt tekin saatte olohuoneeseenne ohjatut tunnit. Koodilla BUZZ2016 saatte kokeilla Yoogaiaa maksutta 14 vrk.

Muistakaa myös osallistua arvontaan täällä.



2 kommenttia:

  1. Imetysjumituksiin auttoi Yoogaian niska-hartiatunti tosi hyvin. Ja oli mukava lyhytkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin oon testannu vaan noita vartin juttuja. Jos saisin vielä lähiviikkoina testattua jotain pidempääkin. Täällä vaan on toi kaks vee rasavilli joka ei oo kovin mukava niskassa ku yrittää jotain tehä istualteen :D

      Poista

Kiitos kun ilmoitit käynnistäsi :)